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DaWallace

Assetto Corsa

Empfohlene Beiträge

 

Sofern man kein superduper Lenkrad hat ist es aber ziemlich schwer den genauen bereich zu erfühlen indem das Rad noch nicht blockiert aber die maximale Bremsleistung bringt.

 

 

Ich rede von virtuellen Spiegeln,das links und rechts welche sind ist mir klar,ist aber zu umständlich ständig nach links und rechts zuschauen.

 

 

Ich finde das mit dem Bremsen unter Verwendung meines Joysticks nicht so schwierig. Du bremst anfangs mit voller power um dann graduell mit dem Abnehmen der Geschwindigkeit nachzulassen um das Blockieren der Räder zu verhindern. Nach ein paar Runden hat man dann den Rhythmus raus. Wichtig ist das die Reifengeräusche laut genug sind damit Du Feedback hast.

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Nicht nur das, stell mal falls vorhanden Force Feedback hoch, da merkst du dann auch ob und welche Seite die Reifen blockieren.

Dabei ist zu beachten dass in 95% aller Fälle die Vorderräder blockieren.

UND NIEMALS während dem Lenken Bremsen!

Gerade -> Bremspunkt -> BREMSEN -> Bremse vor Einlenkpunkt loslassen, dabei schon wieder leicht auf Gas gehen -> Kuvenscheitelpunkt, hier wieder vorsichtig Gas geben (je nach Geschwindigkeit, natürlich)

Bremst man während des einlenkens schaffen die Reifen nicht mehr dem Kraftvektor zu folgen. Dann bricht einfach die Traktion und du fängst an zu rutschen.

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Endlich kommt ein Allradantrieb ins Spiel ... :sabber:

 

Wenn es ein GT3 ist, ist es immernoch RWD :P

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Mein Fehler. Auf jeden Fall sollte mit dem GT-R Allrad in´s Spiel kommen. Rein theoretisch müsste also auch noch eine Stock Version kommen ... :confused:

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Warum ist eigentlich auf den meisten Servern ABS ausgeschaltet? Was soll das? 90% der rennwagen haben ABS.,....

Und gibt es eigentlich virtuelle Spiegel? Finde die übersicht teilweise recht bescheiden.

Nur weil sie es haben heißt es aber nicht dass es genutzt wird, bzw in welchem Grad.

GT3 Wagen haben z.b. bis zu 13 unterschiedliche Einstellungen, wobei ABS meistens eh nur bei Nässe genutzt wird.

Ich fahr auch einfach ohne. Mag es einfach nicht wenn mir da immer Systeme beim fahren dazwischen pfuschen.

Und ja, Spiegel gibts, schau mal nach Links & Rechts *lol*

 

Ich habe eben mal mit nem Rennfahrer aus der GT Masters diesbezüglich gesprochen, die GT3 Fahrzeuge haben ABS,Traktionskontrolle + 2013 hatte der Z4 sogar ESP,was aber 2014 wieder verboten wurde.  ABS (GT Masters nur An oder Aus einstellbar) wird je nach vorlieben des Fahrers mit An oder Aus gefahren,außer im qualifying da immer aus.Die Traktionskontrolle wird mit zunehmenden Reifenalter höher gestellt. Im Regen komplett ohne Traktionskontrolle. Bei Langstreckenrennen ist das ABS in 10 stufen einstellbar, ist meist leicht aktiv und wird auch je nach Reifenalter/Wetter/sontige einflüsse hochgestellt.

 

Nicht nur das, stell mal falls vorhanden Force Feedback hoch, da merkst du dann auch ob und welche Seite die Reifen blockieren.

Dabei ist zu beachten dass in 95% aller Fälle die Vorderräder blockieren.

UND NIEMALS während dem Lenken Bremsen!

Gerade -> Bremspunkt -> BREMSEN -> Bremse vor Einlenkpunkt loslassen, dabei schon wieder leicht auf Gas gehen -> Kuvenscheitelpunkt, hier wieder vorsichtig Gas geben (je nach Geschwindigkeit, natürlich)

Bremst man während des einlenkens schaffen die Reifen nicht mehr dem Kraftvektor zu folgen. Dann bricht einfach die Traktion und du fängst an zu rutschen.

Dem bin ich mir schon bewusst,aber sobald die Räder blockieren ist der Bremsvorgang halt schon versaut,dadurch das sich der Punkt des Blockierens jede Runde ändert durch Streckentemperatur/Reifentemperatur/Bremstemperatur ist das,meiner meinung nach, sehr schwer ohne Pedale mit FFB Motor den Punkt festzustellen.

Bearbeitet von Expoatze
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Welcome to DREAM PACK 1, the first add-on content pack for ASSETTO CORSA!

This package, that can be purchased here, adds the legendary circuit of Nürburgring-Nordschleife and ten new awesome cars to the Assetto Corsa racing game. Get it today to join the most thrilling virtual Nordschleife driving experience ever!

 

Preorder the Dream Pack 1 for Assetto Corsa here!

 

 

 

The Nürburgring-Nordschleife in Assetto Corsa

The level of complexity of the Nordschleife circuit production has been such, that required 2 years of hard work, making the Nordschleife one of the major and most important steps in the whole Assetto Corsa project. Furthermore, Kunos Simulazioni development team has reproduced the track paying particular attention to all those details and reference points used by real drivers in order to deal with the “Green Hell”. Considering the huge amount of details you can find on this track through its total length of 20,8 Km, the development team worked closely in cooperation with “RSR Nurburg”, the famous track car rental and driver instruction company based at the Nürburgring. Together we made sure that all the main reference points are in place. Thanks to the fidelity of the reproduction of the Nordschleife, RSR Nurburg already uses the Dream Pack every day in their offices, allowing their customers to get ready for the “Green Hell”.

 

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Maximum realism

For the first time ever in a PC racing simulation, the legendary Nürburgring-Nordschleife circuit has been reproduced using Laserscan Technology. Ever single detail of the track has been reproduced with the maximum level of precision. A two centimetre resolution guarantees that each single bump, curb and slope is a perfect match to the real counterpart. The result of such accuracy, combined with the advanced physics model of Assetto Corsa, is an unprecedented driving experience that blurs even more the difference between virtual and reality.

 

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The “Green Hell”

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Since its construction (1925 – 1927), the Nordschleife has enjoyed a reputation as a terrifying and merciless route through the Eifel forests. An English journalist who visited the Nordschleife during the opening race on 18 June 1927 even concluded “that it seemed as if a reeling, drunken giant had been sent out to determine the route”. The Formula 1 pilot Sir John Young Jackie Stewart – after all a three time world champion in 1969, 1971 and 1973 – was so impressed by the circuit that he gave it the name which it will probably never lose: Green Hell (Grüne Hölle).
Racing and winning on the Nordschleife has always been very special for racing drivers, because the track is one of the most demanding in the world. Tricky corners, treacherous crests, steep inclines and gradients and constantly changing road surfaces demand great skill from the driver and put vehicles to a hard test.
The best-known event today is the ADAC Zurich 24-hour race, which is held on both the Nordschleife and the Grand Prix circuit and which for four days transforms the entire circuit into a huge spectacle. Up to 800 amateurs and professionals in up to 200 cars take part in this race.

 

Three different layouts available

“Nordschleife” layout is the one often used by the car manufacturers for their private tests or when they try to do a new lap record. This is the best layout to try a “time attack”. Assetto Corsa also permits races in “Nordschleife” layout, with a starting grid optimally positioned after turn “T13″.

 

“Endurance” is the official 24Hours configuration that is held every year. Includes the Nordschleife (north loop) as well as part of the NürburgringGP circuit. Assetto Corsa permits races in this layout with a starting grid right at the NürburgringGP main straight, as well as the Grand Prix pit boxes.

 

“Touristenfahrten” is the most known and beloved configuration by all trackday and motorsports fans. Driving through the “Park” to enter the circuit towards the end of the famous long uphill straight of  “döttinger höhe” and then, after a whole lap, exiting again following the indications for the parking lot. To let you experience the best virtual track day, we created this dedicated layout that is available in practice and multiplayer sessions and takes laptimes from the first lap under the bridge, until the structure at the start of the long straight of  “döttinger höhe”. Just as in real life!

 

ring1-150x150.jpg Nürburgring Nordschleife nords_endurance-150x150.jpg Nürburgring Endurance tourist1-150x150.jpg Touristenfahrten

 

The Cars

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The car selection of the DreamPack 1 has been suggested by the gamers who voted their favourite manufacturers and models in our website. It consists of a perfect mix of vehicles of different classes, types and ages, ready to satisfy the racing instincts of Assetto Corsa fans!

 

Starting with the Nissan GT-R Nismo 2014 GT3 which introduces for the first time the Japanese car manufacturer in Assetto Corsa. Followed by the Corvette C7R GTE that is expected to be at least as successful as its predecessor. Those two cars are enlarging the already big family of GT racing cars of Assetto Corsa.

 

The epic almost mythological McLaren F1 GTR that won everything there was to win and the ultra-technological definition of the modern hypercar McLaren P1, represent the top of the McLaren production past and present.

 

The Mercedes-Benz C9 LM is the iconic racing car that won in the LeMans 24 Hours and couldn’t miss from the virtual garage of any motorsports fan. The minimalist and elegant design is in direct contrast with its power brutality that can release at any time, rpm, or gear.

Completely different the Mercedes Benz 190E 2.5-16 EVO II. The friendly handling touring car that was the major opponent of the BMW M3 E30 Gr.A that is already included in Assetto Corsa. Put them together in a race and be ready to witness the most epic battles ever seen in a racing simulator.

 

BMW continues the touring car tradition with the brand new BMW M235i Racing. The affordable racing car is already the car of choice for the 24 hours of Nordschleife, because of the excellent handling, balance and grip. An incredibly well balanced package.

 

Obviously, a Dream Pack wouldn’t be such, without “Italians”. The Alfa Romeo has been one of the most requested car manufacturers from our users. Starting with the brand new and lightweight giant killer Alfa Romeo 4C that already has astound everybody with an amazingly fast Nordschleife laptime for a street car. Follows the legendary 155 Ti V6 of 1993, german touring car champion and first ever car with 4 wheel drive in Assetto Corsa. Finally the beautiful “alleggerita” (lightweight) Alfa Romeo GTA of 1966. Another touring car champion. It might seem small and underpowered by todays standards, but drive it and despite the skinny tyres, you will discover a new meaning for the words “agile”, “balance” and “fun” through the never ending bends of the most beautiful and demanding circuit of the world, the Nürburgring Nordschleife.

 

Other brands and models have been already scheduled to be produced during 2015, to enlarge your collection even more!

 

Dream Pack car list

alfa_romeo_4c-150x150.jpeg Alfa Romeo 4C                              alfa_romeo_gta-150x150.jpeg Alfa Romeo GTA

 

alfa_romeo155-150x150.jpeg Alfa Romeo 155 Ti V6                    bmw_m235-150x150.jpeg BMW M235i Racing

 

corvette_C7r-150x150.jpeg Corvette C7R GTE                         mc_laren_f1_gtr-150x150.jpeg McLaren F1 GTR

 

mclaren_p1-150x150.jpeg McLaren P1                                    mercedes_c9-150x150.jpeg Mercedes-Benz C9 LM

 

mercedes190_c-150x150.jpeg Mercedes-Benz 190E 2.5 EVO II     nissan_gtr_gt3-150x150.jpeg Nissan GT-R NISMO GT3

Bearbeitet von Raffi_M
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New dynamic model

Our users didn’t make our life easy when they voted for their favourites cars. Many of the new cars required the development of new features, physics models and great research. Our development team took the challenge and worked hard to deliver. From the rear live axle of the Alfa Romeo GTA or the 4 wheel drive system with 3 differentials of the Alfa Romeo 155 Ti V6, to the unbelievably high downforce and top speed of the Mercedes C9 and the extreme complexity of the McLaren P1 that incorporates both active aero and hybrid systems, we took no shortcuts and brought you all the necessary features needed to reproduce as realistically as possible the DreamPack1 cars, but at the same time also give modders the possibility to include all those features to their future creations. All the new features necessary for the DreamPack 1 will be also included in Assetto Corsa v1.1 available on Steam.

 

 

AC-DP1_06-150x150.jpg AC-DP1_07-150x150.jpg AC-DP1_08-150x150.jpg AC-DP1_09-150x150.jpg AC-DP1_10-150x150.jpg

 

AC-DP1_11-150x150.jpg AC-DP1_12-150x150.jpg AC-DP1_13-150x150.jpg AC-DP1_14-150x150.jpg AC-DP1_15-150x150.jpg

Bearbeitet von Raffi_M
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Wer das Dreampack bis zum erscheinen am 11 März vorbestellt spart 5€, somit kostet es 9,99€. ;)

Bearbeitet von Sepp666
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Oh, hätte ich vielleicht noch dazuschreiben können. Auf jeden Fall echt ein fairer Preis für das DLC. Ich hab´s schon vorbestellt ... ^_^

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