Germanfragger 235 Melden Teilen Geschrieben 12. Mai 2013 Das es das Thema noch nicht gibt mach ich mal auf: Planetary Annihilation ist der Inoffizelle nachfolger zu Total Annihilation und Supreme Commander. Entwickelt wird auf Basis eines Crowdfunding Project´s ,das 2,229,344$ eingebracht hat, in den studios von Über Entertainment ( Monday Night Combat) unter der Führung von Jon Mavor und Steve Thompson die Bereits an TA und SupCom gearbeitet haben. Die Alpha ist für Ende Mai geplant Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
gekko434 1478 Melden Teilen Geschrieben 12. Mai 2013 Sieht nach einem soliden Strategiespiel aus. Interessante Raumfahrt Aspekte, das mit den Planeten ineinander crashen, yup, yup... Werd mal schauen, was mein Geldbeutel dazu sagt Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
BäM 1043 Melden Teilen Geschrieben 12. Mai 2013 Planetary Annihilation Alpha, C&C Generals 2 Beta und Wargame Airland Battle final im selben Zeitraum? Fuck Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Germanfragger 235 Autor Melden Teilen Geschrieben 12. Mai 2013 Zur Wahl stehen Folgenden Preorder Tier´s: Die Edition mit dem Aktivierungsschlüssel fürs Hauptspiel dem Theta Commander dazu den Soundtrack Download und einem Desktop Wallpaper für 40$ Die: Edition mit Zusätzlichem Beta Zugang für 60€ Die Edition mit zusätzlich Alpa zugang und Digital Artwork Book für 90$ Und (Für die Ganz bekloppten) die Mit zusätzlich Delta Commander , "Commander" Accreditation (Name in den Credits) , Planetary Naming (Planeten Bennenen) , PA Founding Commander Badge , und PA Asteroid Pin & PA Asteroid Belt Flair items for SMNC für 200$ Infos hier Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
gekko434 1478 Melden Teilen Geschrieben 12. Mai 2013 Das nenne ich mal sensible Vorbesteller Boni, auch wenn 60$ viel Geld sind :/ Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Germanfragger 235 Autor Melden Teilen Geschrieben 12. Mai 2013 Das gute daran ist auch die die mal wirklich auf die Community hören wenn z.b. mal irgendwas bei denem im Team nicht geklärt wird (Z.B. wie die "Replay" Funktion gennant werden soll) gibt es eine Umfrage raus kamm meines wissen´s nach Crono Cam Die Replay Funktion ist z.b. so besonders weil sie erlaubt während des Spiel Zurückzuspulen um zu sehen was Passiert ist sowohl im MP als auf im "SP"(Galactic war) um als Beispiel nachzuverfolgen was in der zerstörten Asteroiden Basis vor 5 Minuten passiert is! Dazu werden Im Backers forum Ideen eingereicht die dann eventuell ins Spiel kommen! Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Germanfragger 235 Autor Melden Teilen Geschrieben 14. Mai 2013 Hier btw eine Liste der Bestätigten Features: [sUGGESTION] = Suggestion [WILL NOT BE PRESENT] = Will not be present [uNCONFIRMED] = Acknowledged, but unconfirmed [CONFIRMED] = ConfirmedTechnology [CONFIRMED] Multi-threading, multi-core support: #1 [CONFIRMED] Linux support: #1 #2 [CONFIRMED] Mac OS X support: #1 [CONFIRMED] Multiple monitor support (with multiple viewports): #1 [CONFIRMED] Pathfinding (advanced, flow based, etc): #1 #2 [CONFIRMED] Realtime bullet simulation: #1 [CONFIRMED] Scalability (huge maps and LOD depending on computer power): #1 #2 #3Features [CONFIRMED] Spectator/replay UI: #1 #2 [CONFIRMED] Galactic war: #1 [CONFIRMED] Orchestral soundtrack: #1 #2 #3 [WILL NOT BE PRESENT] Single player campaign: #1 #2 (replaced by Galactic War) [WILL NOT BE PRESENT] Co-op campaignGameplay Features [CONFIRMED] Assassination game mode: #1 [CONFIRMED] Planetary annihilation, KEW: #1 #2 [CONFIRMED] AI for skirmishes, with different types: #1 #2 [CONFIRMED] Gravity wells, and modelled planet gravity: #1 #2 #3 [CONFIRMED] Mega-games (40 player event matches, etc): #1 [CONFIRMED] Rate based (streaming) resource system: #1 #2 [CONFIRMED] Teleportation and long distance travel: #1 [CONFIRMED] D-Gun: #1 #2 [CONFIRMED] Defensive structures: #1 [CONFIRMED] Starting units still useful in lategame: #1 [CONFIRMED] Terrain deformation, burning trees: #1 #2 #3 [CONFIRMED] Walls: #1 [CONFIRMED] Wind generators: #1 [CONFIRMED] Wreckage (reclaimable): #1 [CONFIRMED] Two unit tech tiers: #1 #2 [CONFIRMED] Naval: #1 #2 [uNCONFIRMED] Adding orders to the beginning of the order queue (see here): #1 [uNCONFIRMED] Amphibious transports: #1 [uNCONFIRMED] Bridges: #1 [uNCONFIRMED] Day/night cycle for solar power (depending on local stars) as per here: #1 #2 [uNCONFIRMED] Mining/exploiting planets for resources: #1 [uNCONFIRMED] Terraforming: #1 [uNCONFIRMED] Tutorial: #1 [uNCONFIRMED] Artillery warfare: #1 [uNCONFIRMED] Auto-repair for damaged buildings: #1 [uNCONFIRMED] Experimentals: #1 [uNCONFIRMED] Rare resource types for specific uses: #1 [uNCONFIRMED] Transports: #1 #2 [WILL NOT BE PRESENT] Research tree/tech tree: #1 [WILL NOT BE PRESENT] Shields: #1 #2 #3 [WILL NOT BE PRESENT] Space combat: #1 #2 #3 #4 #5 [WILL NOT BE PRESENT] Multiple Unit Pools: #1 #2 [WILL NOT BE PRESENT] Unit Veterancy: #1 [WILL NOT BE PRESENT] Commander upgrades [sUGGESTION] Army painter (e.g. as in Dawn of War games, see this post) [sUGGESTION] Diplomacy and alliances (including donating units, etc, to sway enemies) [sUGGESTION] Fog of war done properly (no unit pop-in like SupCom) [sUGGESTION] Orbital constructions [sUGGESTION] Underwater base construction [sUGGESTION] Water platforms for construction on sea (as per here) [sUGGESTION] Economy priority system [sUGGESTION] Limited unit fuel, ammo, energy, etc Discussion [sUGGESTION] Neutral, native civilizations (see here) [sUGGESTION] Local, per-planet economy Dicsussion [sUGGESTION] Radar jamming [sUGGESTION] Stealth/cloakGame Modes [sUGGESTION] Extra non-skirmish game-modes (e.g. survive AI waves, sandbox) Discussion [sUGGESTION] FFA game-type with player discoverability as per hereMaps [CONFIRMED] Ice planets: #1 [CONFIRMED] Large/huge planets: #1 #2 [CONFIRMED] Procedural planet generation: #1 [CONFIRMED] Gas giants: #1 [CONFIRMED] Lava planets: #1 [CONFIRMED] Metal planets, with re-activatable technology: #1 #2 [CONFIRMED] Water planets: #1 [uNCONFIRMED] No fly zones (see here): #1 [uNCONFIRMED] Orbital simulation of planet motion (which can be affected by player): #1 #2 #3 [WILL NOT BE PRESENT] Water and lava fluid simulation (allowing for tsunamis, etc): #1 #2 [WILL NOT BE PRESENT] Actual Scale(1:1) Planets #1 #2 [sUGGESTION] Astronomical formations (black holes, twin stars, even wormholes) [sUGGESTION] Rotating buildings before construction User Interface [CONFIRMED] Order queueing: #1 [CONFIRMED] Zoom support (extensive strategic zoom, etc): #1 #2 [uNCONFIRMED] Adding orders to the beginning of the order queue (see here): #1 [uNCONFIRMED] Area commands, e.g. per here and here: #1 [uNCONFIRMED] Mouse-panning as per here: #1 [uNCONFIRMED] Templates for base-building (see also here for more automated construction): #1 [sUGGESTION] Adjustable keybindings [sUGGESTION] Cinematic camera (for observing, replays, or making machinima) [sUGGESTION] Custom formations, see e.g. here [sUGGESTION] Ferrying controls for transports as in SupCom [sUGGESTION] Markers (pinging, drawing on the map for teammates, etc) [sUGGESTION] Production tab, as per hereNetworking Features [CONFIRMED] Joining games mid-way: #1 [CONFIRMED] Asynchronous network model: #1 #2 #3 [CONFIRMED] LAN play: #1 [CONFIRMED] Matchmaking: #1 #2 [CONFIRMED] Offline play: #1 [CONFIRMED] Reconnection: #1 [uNCONFIRMED] Saving and loading in multiplayer games: #1 [sUGGESTION] Chat lobbies in-game [sUGGESTION] Friends system, with tournaments and other events (e.g. planned mega-game events) [sUGGESTION] Live TV/replay function (e.g. for tournaments)Automation [uNCONFIRMED] Plans (reusable unit behaviour and waypointing): #1 [sUGGESTION] Automated unit behaviours, with icons, as per here [sUGGESTION] Automated unit micro and focusingSupport [CONFIRMED] Post-launch balance patches and long term support: #1 [CONFIRMED] Mapmaking support (and saving procedurally generated planets): #1 #2 #3 [CONFIRMED] Mod support: #1 #2 [uNCONFIRMED] Steam support: #1 [sUGGESTION] Clan support [sUGGESTION] Custom campaigns and missionsAssorted [CONFIRMED] Jon Mavor crunching for a solid year: #1 [CONFIRMED] Announcer (original Total Annihilation announcer): #1 [sUGGESTION] Scathis' head and "awesome" soundbite in-game [sUGGESTION] Rendering tools (to make max detail screenshots or high quality recordings of replays) Nebenbei Die liste ist von 27ten März also nicht ganz aktuell was Bestätigt ist bleibt aber auch bestätigt am 17ten Mai ist Q&A Livesteam auf Basis von Reddit fragen 2 Link zu diesem Kommentar Auf anderen 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Germanfragger 235 Autor Melden Teilen Geschrieben 17. Mai 2013 Infos zur Alpha und danach: I've updated the FAQ a bit, and will do more this weekend, but: From the FAQ: (http://www.uberent.com/pa/faq/) What is the current state of the game? Alpha Period: June 7th through end of August Beta Period: September through November World Wide Launch: December 2013 If you were an early backer or pre-ordered through store.uberent.com, once Steam Early Access is live, a link to the key exchange will be provided here. There is no differentiation between our Alpha and Steam Early Access, other than Steam Early Access does not start til June 7th. Alpha will start to roll out to early backers and Uber pre-orders prior to that time. You can play through UberNet OR Steam, if you decide to convert your key to a Steam key. However, once you convert to a Steam key, you MUST play through Steam. If you wish to upgrade to alpha or beta access and you pre-ordered through us or were an early backer, you MUST upgrade through our website. There are no refunds or exchanges for buying through Steam. There is no way for us to process upgrades from Steam to our company purchase system. Go to http://store.uberent.com and login with your UberNet account if you wish to upgrade. Und der LiveStream von Heute abend: (Twitch hatte Sound Probleme:) Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Banaene 62 Melden Teilen Geschrieben 18. Mai 2013 boah release ist erst Dezember... warte so sehnsüchtig auf das Spiel, ein Nachfolger von Total Annihilation und Supreme Commander 1 Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Germanfragger 235 Autor Melden Teilen Geschrieben 18. Mai 2013 Kannst ja für 90$ die Galactic vorbestellen dann kommst du in die Alpha für 60$ in die beta da müsstest du aber bis September warte (infos ) Noch eine Anmerkung: Die Alpha Keys werden Per Email versendet und Können entweder über Übernet oder Steam gespielt werden ABER wenn man Steam wählt bleibt man auf Steam es ist kein Wechsel zurück möglich.(Keys werden "umgewandelt") Die Keys werden in Stapeln vertelt nicht alle gleichzeitig! Hierbei geht die reihenfolge nach den Preoder Wert und Datum: Kickstarter backer --->Cosmic Digital Preoder----> zuletzt Galactic Preoder. Beispiel zur Zeitwahl: Derjenige der Cosmic Preoder hat bekommt seinen key zwar vor den Galactic vorbestellern nicht aber vor jemanden der die Cosmic schon 2 monate vor ihm hatte. Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Germanfragger 235 Autor Melden Teilen Geschrieben 30. Mai 2013 Bis jetzt gibt es ja nicht viele neuigkeiten! warten wir mal ab Und an alle die eine Retail Version von Supcom oder Supcom FA besitzen können die Keys auf Steam eingeben und bekommen Supcom und FA zusammen (auch wenn ihr jeweils nur eins von beiden habt).Steam erlaubt durch eine Matchmaking Funktion das Online spielen und ersetzt so quasi GPGnet! Wer eine Art GPGnet haben möchte sollte mal Forged Alliance forever unter die Lupe Nehmen! Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
AlexLeon 4 Melden Teilen Geschrieben 31. Mai 2013 (bearbeitet) Im Juni ist so viel los, trotzdem freu ich mich tatsächlich am meisten auf die PA Alpha. Hab mich für 70$ 'reingetrickst'. Hatte bei KS mit 50$ unterstützt und bekam dann beim Upgraden im UberEnt-Shop auf die 90$-Version einen Rabatt von 20$... Bearbeitet 31. Mai 2013 von AlexLeon Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Germanfragger 235 Autor Melden Teilen Geschrieben 31. Mai 2013 Denkt drann das die Alpha-keys der reihe nach und nach nicht alles auf einmal Verteilt werden! Die Baker mit Kickstarter haben Vorrang vor den Shop Vorbesteller wobei bei beiden jeweils die Spenden Summe nochmals den Vorrang regelt: €€€ > €€ > € Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
R.est I.n H.ell 540 Melden Teilen Geschrieben 31. Mai 2013 Oh Gott sieht dieser Trailer über aus Das kommt mir definitiv auf die Platte Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Germanfragger 235 Autor Melden Teilen Geschrieben 1. Juni 2013 Jetzt hätte ich´s fast vergessen: Es gibt jetzt ein Offizelles WIki zu PA Und noch eine ein "wenig" schlechte info! As everyone knows we are starting a staged alpha rollout soon.We had been thinking that we would send out a significant number of keys this weekend but we've been making a lot of last minute changes which are destabilizing the build. At this point we feel it would be counter productive to send out keys until the build is more stable. Currently this is looking like early next week. The rollout itself is going to be prioritized based on backer order and preorder sequence number. Please don't be concerned about where you are in this order because almost all of the alpha keys are going to hit fairly quickly, you won't be waiting long. Everyone who has preordered or backed at an alpha level will get the game before our rollout on Steam. In some ways I'm absolutely astounded at how quickly we've built what we have so far. I've never seen an RTS game built from scratch come together this quickly. However, there is still an immense amount of work to do before this game is ready for a real commercial release. So what to expect? - instability, performance issues, crashes and general bad behavior - very limited number of game modes and options - client only, you can only play on our servers - limited to one planet with air/land/sea with a subset of units working correctly - essentially hardcoded to a single map at the moment (this will change quickly) - music is all synth - very early balance that hasn't been tested much - not much in the way of cool online features like stat tracking, replays etc. - bugs galore in everything from pathing, to building stuff, to combat to recon etc. Once the alpha is rolled out the rest of the project is going to be developed more in the public eye. It's fairly easy for us to push builds at this point so we'll be updating the game a ton during alpha. It probably won't be on set schedule so some days may see multiple updates and other days won't see any. Remember that it's still early. Feedback on the actual gameplay is not going to be all that useful until the game is more complete. Early on we should be concentrating on bugs related to crashes and other technical issues. Make no mistake, this is not a finished game and normally would not be released at this point in any form. You guys are only getting to play this because you backed it and you own it. I want to personally thank every person that has supported us. This game would literally not exist without everyone's contributions. Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...