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Pedder

Dirty Bomb - Free2Play Teamshooter mit MOBA-Ansätzen

Empfohlene Beiträge

Moin moin,

 

bei uns im BF-G Teamspeak verbreitet sich seit einigen Tagen dieser neue Free2Play-Shooter "Dirty Bomb" von Splash Damage. Runterladen kann man es einfach per Steam, kostenlos ist es jetzt auch (vorher kam man nur mittels Early Access Zahlung rein). Sind nur 3 Gigabyte, kann man ja mal ausprobieren.

 

 

Das Game ist ne Mischung aus Quake, Counterstrike, Battlefield (Spielmodus Rush), und hat ein Charakter- und Free2Play-Modell was League of Legends oder Heroes of the Storm ähnelt.

 

Es macht ne Menge Spaß, die Maps sind cool, es gibt ne Menge verschiedener "Helden" und Spezialfähigkeiten, und trotzdem stimmt das Balance relativ gut bisher. Das einzige Manko was ich gerade sehe: Nur 5 Maps, könnte schnell öde werden. Aber da kommen bestimmt auch bald neue.

 

 

 

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bei mir ist es nach einer stunde wieder von der platte geflogen, ist überhaupt nicht mein ding.

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bei mir ist es nach einer stunde wieder von der platte geflogen, ist überhaupt nicht mein ding.

sehr konstruktiver kommentar...

 

ich finds recht gut. endlich mal wieder etwas, was richtig schnell ist.

der objective mode hat leider noch ein paar schwächen. als angreifer kommt man gegen teilweise sehr gute einzelspieler auf der verteidigerseite nur sehr schwer ans ziel. selbst wenn man sich im teamspeak mit 4 bis 5 leuten abspricht. es reicht zum beispiel als verteidiger einen bombenangriff auf das angriffsfahrzeug zu werfen und das wars mit der offensive.

wenn da noch etwas am balancing geschraubt wird, ist es ein cooler teamshooter für ein paar schnelle runden.

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Find ich ja gut das Ihr das auch entdeckt hab, ich hatte sogar Early Access aber bin nie wirklich dahinter gekommen, alleine ists halt n bissl blöde, aber vllt sieht man sich ja die Tage im TS. ;)

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Lösung für den Orbitalgedöns: Ne Klasse die ne Art portablen Energieschild tragen kann, der gegen Orbitalattacken und Artillerie schützt. Normale Waffen können durchschießen, und der Träger des Schildes ist wehrlos während des Vorgangs. Fänd ich lustig.

 

Und als sekundäres Feature könnte er sein Gerät als portable Deckung aufstellen, damit der auf anderen Maps auch Sinn macht.

 

Star%20Wars%20-%20D6%20-%20Equipment%20S

Bearbeitet von Pedder
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bei mir ist es nach einer stunde wieder von der platte geflogen, ist überhaupt nicht mein ding.

sehr konstruktiver kommentar...

 

 

danke, ist halt meine meinung! aber für dich zähle ich auch die details auf, scheinen dich ja brennend zu interessieren.

Grafik ist schlecht, Spielgefühl ist schlecht und scheinbar wollen die entwickler alles aus anderen shootern mit einmal haben, was für mich zuviel ist.

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Ist sehr geil, erinnert mich direkt an das gute alte Wolfenstein - Enemy Territory, nur ohne den übertriebenen Nade und Arty Spam :D
Fühlt sich vertraut an, hat aber paar coole neue Elemente und Ideen drin, aber nicht diese Unlock-Wut neuerer MP-Titel.
Für Zwischendurch der richtige Shit! :)

Bin grad schon am Zocken, paar Ründchen bevor ich los muss :D

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Ist sehr geil, erinnert mich direkt an das gute alte Wolfenstein - Enemy Territory, nur ohne den übertriebenen Nade und Arty Spam :D

Fühlt sich vertraut an, hat aber paar coole neue Elemente und Ideen drin, aber nicht diese Unlock-Wut neuerer MP-Titel.

Für Zwischendurch der richtige Shit! :)

Bin grad schon am Zocken, paar Ründchen bevor ich los muss :D

Warte ab, bis Du mal eine Runde erlebst die genau das beinhaltet ;) Aber stimmt schon, macht Spaß :)

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Ich hab bisher auch fast nur den Skyhammer gespielt und ich finds ganz gut gelöst mit dem Timer. Wenn man sich nicht gerade abspricht schmeissen eh alle die Artys nacheinander und sitzen dann auf dem Trockenen :D
Was ich bisschen sehr übertrieben finde ist der Rhino. Wenn 2 oder 3 von denen in einem Team rumtanken, ist in 90% der Fälle eine Niederlage/ Sieg vorprogrammiert. Wenn denen auch noch ein Medic hinterher läuft - praktisch unbesiegbar.

Ist aber noch Beta, ich wette da kommt noch einiges :)

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Find die Nader in bestimmten Situationen echt mies mit ihrem Grenade-Launcher.

Mit dem Rhino habe ich sonst eher weniger das Problem. Dem Fragger fehlt meiner Meinung nach noch entweder ne zweite Fähigkeit oder weniger counter für die Frags.

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Spiele im Moment viel den Rhino und den Bushwacker - wobei ich letztern am Besten finde.

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Elite Case Login Event 2.0

 

24 JUNE - NXA_MISSMURDER
 
2yjPf7q.png

Last week, we unveiled the Elite Case Login Event. Unfortunately, due to an error that had not been encountered during testing, we needed to cancel the event in order to prevent the issue from affecting Dirty Bomb as a whole. 

But- good news! We've sorted out the problems and we're giving it another go! For 24 hours, from 17:00 UTC, Thursday, June 25th to 17:00 UTC, Friday, June 26th, we're going to be giving away free Elite Cases! 

cAGH72C.png 

Players that did not receive a free Elite Case during last week's aborted attempt will receive one during that duration. Additionally, every player that logs in during the event will receive 2 Equipment Cases, as a thank you for your patience in getting these rewards out! 

Each Elite Case contains either a Silver, Gold or Cobalt rarity Loadout Card for a random Merc, be it one that you have purchased or one that is still locked. All Loadout Cards from the Elite Cases are guaranteed to have three Augment slots as well, so you're sure to get a fully loaded Loadout! 

Event Duration:

-London (BST, UTC +1:00): 18:00, Thursday, June 25th - 18:00, Friday, June 26th 

-Los Angeles (PDT, UTC -7:00): 10:00 AM, Thursday, June 25th - 10:00 AM, Friday, June 26th 

-Sydney (AEST, UTC +10:00): 3:00 AM, Friday, June 26th - 3:00 AM, Saturday, June 27th 

Don't forget to login and grab your free Elite Case and two Equipment cases! 

-- Team Dirty Bomb --

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oha! - gestern noch aufgeregt, weil nach ewig vielen kisten noch nicht mal nen silbernes loadout gezogen und heute gold für den nader: 

 

http://images.akamai.steamusercontent.com/ugc/619591538952072586/7C06FD253ED786E5CC764B5B85ABB4A4A15D3F73/?interpolation=lanczos-none&output-format=jpeg&output-quality=95&fit=inside|1024:575&composite-to=*,*|1024:575&background-color=black

 

danke für den tipp :super:

Bearbeitet von t-omm_y
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[Prototype] Dome Event Weekend 2
 
25. Juni - NxA_MissMurder
 
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You've battled your way around our five Objective maps, and now we're giving you a sneak peek at the next in development! From 18:30 UTC, Friday, June 26th until 18:30 UTC, Monday, June 29th, certain servers will be set to be playing only Dome, in addition to the normal array of standard Objective and StopWatch servers. Be sure to look for them in the Server Browser if you want a sneak peek at the next map to come!

Event Duration:

  • London (BST, UTC +1:00): 19:30, Friday, June 26th - 19:30, Monday, June 29th
  • Los Angeles (PDT, UTC -7:00): 11:30 AM, Friday, June 26th - 10:00 AM, Monday, June 29th
  • Sydney (AEST, UTC +10:00): 4:30 AM, Saturday, June 27th - 4:30 AM, Tuesday, June 30th

Dome Changes

This is our second Prototype Showcase weekend for Dome, and since the last one we've made the following changes:

1st Objective

•Strengthened forward defense by consolidating the routes (to minimize easy flanking and to reduce entry points into primary objective area).

•Reduced the amount of vantage points around the pit to weaken close defense.

•Removed unused areas.

3rd Objective

•Tightened focus in the middle section by closing off middle building.

•Removed unused areas.

•Moved Hopper MG closer to the frontline to make it more effective.

•Weakened close defense by removing some vantage points.

About Prototype Showcase

Dirty Bomb will always have something new in development, and whether it’s a new map, mode, or something else there’s no replacement for the kind of feedback that our players can provide. As such, we will occasionally give limited sneak peeks of upcoming content in its prototype state, in order to ensure that it is of the highest possible quality when it is fully released.

Please remember that these features are in a prototype state. While everything should be playable and largely functional, there will be bugs, there will be imbalances, and there will be parts that are clearly unfinished, most notably the textures on the maps, as well as pieces of poor collision..

About Dome

Dome is a large Objective/Stopwatch map featuring three objectives.

Objective 1

jEDrWDR.jpg

Objective 1 requires the Attackers to carry two Datacores from the helicopter near their spawn to a radar tower. Standing in their way, aside from the opposing team, are two gates that block direct routes to the Objective, and can be opened by blowing up nearby generators. As with other Delivery objectives, players carrying the object cannot use their abilities or weapons without dropping it, although it can be used as an improvised melee weapon if needed.

Objective 2

XgKj6JZ.jpg

Objective 2 is made up of two bomb sites. The attackers must successfully plant on one of them, with the defenders trying to stop them. Attackers can also open up additional routes through the objective by raising a ramp towards a rooftop, or fixing a forklift to do much the same. Only one of the bomb sites must be destroyed in order to trigger the next objective.

Objective 3

hzKjWbM.jpg

Objective 3 is another Bomb objective, requiring the attackers to plant a bomb on an anti-aircraft gun. There's a few dozen paths through the area, and more can be activated by destroying two doors along the main path. Once the bomb is detonated, the Attackers have won the map.

Please give us your feedback here once you've played a few matches!

Bearbeitet von Raffi_M
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