News Battlefield 1942 Heightmap Editor v1.0 released

Heightmap Editor v1.0 released

Heightmap Editor v1.0 released
von MiG 22.02.2003 8 Kommentare

Vor kurzem wurde Version 1.0 von MadBulls Heightmap Editor für Battlefield 1942 released. Die erste richtige Version des Tools ist unter anderem mit einer Objekt-Viewer Funktion um einige sehr hilfreiche und interessante Features erweitert worden.

Computer Requirements:

> 1 Ghz CPU > 256 Megabytes of RAM > 3D Accelerator supporting DirectX 9.0 and Hardware T&L > DirectX 9.0 or Better > Microsoft .NET Framework > Microsoft Managed DirectX

Features:

  • Added OBJECT VIEWER into editor!
  • Terrain now renders detail.dds over terrain just like in-game
  • Added "Editor Mode" to toolbar
  • Added terrain coordinate viewer
  • Added object information viewer
  • Added "Sharpen" and "Sharpen All" tools
  • The default height difference when editing the terrain has been changed to be 1/2 the size. This allows for much higher detail when editing terrain.
  • Added "Unlimited" LOD setting to view entire terrain
  • Added "Very Low" LOD setting for low end CPU or Video Card
  • When opening goto form, it automatically selects value to make using it faster
  • Detect if hardware T&L mode is not available, and use software mode (older video cards)
  • Can now use number pad arrows to move camera

    Bugfix:

  • Fixed bug where terrain would display incorrectly on ATI Radeon graphics cards
  • Fixed bug when loading maps that had larger than 10x10 worth of textures - effected 1024x1024 heightmaps
  • Fixed another bug where you could click through terrain in specific situation
  • Fixed possible arithmetic overflow in roughen area tool and fractal tool
  • Changed to new number conversion routines so there are no more problems with non US-English based computers
  • Fixed bug where clicking save button on the toolbar did nothing

    Change:

  • Movement speed while holding shift now 10% instead of 35% - easier fine detail editing
  • Changed visible size of terrain so it is more representable of in-game graphics
  • Quick Keys for changing tool
  • OSD is now white so it is visible over objects

  • Kommentare
    22.02.2003 22:55 Gast
    ICH WILL ENDLICH NEN RICHTIGEN MAP EDITOR!!
    22.02.2003 23:04 Gast
    das is immerhin schon mal ein anfange! :)
    22.02.2003 23:06 Gast
    damit kannste aber keine objekte plazieren nix kannste
    22.02.2003 23:29 Gast
    kannst dirs aber ansehen :)
    is doch schonmal ein fortschritt. . .
    22.02.2003 23:31 Gast
    hhmm isses denn jez ein anfang oder ein fortschritt?
    22.02.2003 23:59 Gast
    beides, höhö.
    ein fortschritt, der seinen anfang nimmt.
    23.02.2003 13:30 Gast
    bei mir startet er das nicht wegen irgendein fehler , voll der dreck !!
    23.02.2003 21:38 Gast
    hallo
    bei mir startet das nicht wo muss ich das hin entpacken??