News Battlefield 1942 Community Update #8

Community Update #8

Community Update #8
von Kevin 11.12.2002 3 Kommentare

Wie auf der Offiziellen Battlefield 1942 seite nach zu lesen ist, wurde das neue Community Update 8# veröffentlicht. Dieses wird aber nur Modder und Mapper intressieren, da es beschreibt, wie man BF42 editiert und Mods ins Spiel einbringt. Hier ein auszug:

Modding in Battlefield 1942 version 1.2
  • 1.1 - 1.2 DIFFERENCES
    A. In order to run a mod in 1.1, an author had to either build entirely new archive (.rfa) files to replace the retail version archives, or use the 'appended filename' method to add their custom data to the game.

    In 1.2 a new directory structure has been implemented. The 'appended filename' method from 1.1 (i.e. adding an objects_123.rfa to load additional data along with the original objects.rfa file) is no longer functional, nor necessary (with exceptions, noted below). In 1.2 each mod (including the original game data) has its own folder under '\Battlefield 1942\Mods'.

  • IMPLEMENTING YOUR MOD IN BATTLEFIELD 1942 VERSION 1.2
    Create a new folder in the \Mods folder for your mod. This folder name will be the gameKey: the argument you give the engine when you want to start your mod from the command line, and the name of the mod broadcast when running a server.
  • Example: \Battlefield 1942\Mods\MyMod\
    You can start your mod by using the 'Custom Game' menu in the Multiplayer section of the front end game client, or you can start it from a command line:
    >bf1942.exe +game MyMod
  • Community Update #8
  • Kommentare
    11.12.2002 16:29 Gast
    ich finde es aber echt gut von den bf42 entwicklern, dass sie sich so um ihre community kümmern. scheinbar wurde hier auch erkannt das ein spiel durch mods um ein vielfaches länger aufrecht erhalten werden kann.
    11.12.2002 16:44 Gast
    ja hast recht!
    11.12.2002 18:19 Gast
    find ich auch geil