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No Man's Sky

Empfohlene Beiträge

maettle, vor einer Stunde:

@keldysh hast du dich eig. jemals mit dem spiel vorab auseinandergesetzt /trailer, gameplay,..) oder bist du nur auf den hatetrain aufgesprungen, weils jeder macht?

falls es jetzt wirklich kein MP geben sollte - bis jetzt gibts ja genau das eine (nicht-)treffen von den zwei streamern, wenn ich richtig informiert bin - ist das natürlich enttäuschend, aber ich frag mich ganz ernsthaft, ob du und deinesgleichen überhaupt eine ernsthafte interesse oder aber einfach eine vollkommen falsche erwartungshaltung an dem spiel hatten/haben :kritisch:

e: also um es vllt. nochmal klarer auszudruücken: das spiel wurde nie als elite dangeorous oder wow im weltraum beworben, noch wurden solche szenen gezeigt, das einzige in die richtung ist eben die paar sätze aus dem promovideo.

Auf den Hatettrain aufgesprungen... Auf die Provokation gehen ich jetzt mal gar nicht ein.

 

Das No Man's Sky laut der Aussage der Entwickler Interaktionen zwischen den Spieler erlauben sollte, dass sollte auch Dir hinlänglich bekannt sein. Ob ich das jetzt auch will spielt gar keine Rolle - auch wenn ich mir vorstellen kann, dass einige gehofft hatten die Planeten zusammen mit Freunden zusammen entdecken zu können.

Das Versprechen, dass dies möglich sein soll, ist vor dem Release nicht in der gebotenen Form zurückgenommen worden. Wie ich auch gelesen habe (ich kann Dir leider keinen Link oder Quelle geben) haben Nerds herausgefunden, dass im ausgehenden Datenstrom einfach keine Positiondaten des Spieleravatars an den Server gehen. Wenn das stimmt ist es in der derzeitigen Version technisch unmöglich, wie versprochen mit anderen Spielern zu interagieren.

Das ist meine Aussage! Ich nehme nicht mal Stellung wie ich selbst darüber denke. Dennoch nehme ich es mir raus die Aussagen der Entwickler mit dem fertigen Produkt gegen zu checken. Schlimm???

Bearbeitet von Keldysh
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Raffi_M, vor 12 Stunden:

Das mache ich jedes mal als erstes, wenn ich mir ein neues Spiel gekauft habe. Habe auch alle verschiedene Einstellungen ausprobiert. Alles läuft wie Grütze ... -_-

Und ich wollte dem Spiel definitiv eine Chance geben, sonst hätte ich es nicht für 60€ vorbestellt. Die ganzen Hater aufm Teamspeak können das bestätigen. Ich warte die Woche noch voll ab und wenn weder Statements noch Patches kommen, werde ich mir die 60€ zurückerstatten lassen ...

https://www.reddit.com/r/NoMansSkyTheGame/comments/4xgw82/pc_users_incredible_fps_fix/

Schon getestet?

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hall0, vor 10 Stunden:

Darüber find ich nix. Hast du da was zur Hand? Ich find eher das Gegenteil. Zwei streamer haben es wirklich probiert und haben versucht sich zu sehen, was aber nicht möglich war.

https://www.vg247.com/2016/08/10/no-mans-sky-players-defy-the-odds-to-meet-up-but-cant-see-each-other-at-all/

 

das ist genau das was ich meinte ^_^

Keldysh, vor 10 Stunden:

Auf den Hatettrain aufgesprungen... Auf die Provokation gehen ich jetzt mal gar nicht ein.

dafür setzt du gleiche eine nach? :)  sollte allerdings keine gewesen sein, aber du beantwortest die frage ja eh weiter unten.

 

Keldysh, vor 10 Stunden:

Das Versprechen, dass dies möglich sein soll, ist vor dem Release nicht in der gebotenen Form zurückgenommen worden. Wie ich auch gelesen habe (ich kann Dir leider keinen Link oder Quelle geben) haben Nerds herausgefunden, dass im ausgehenden Datenstrom einfach keine Positiondaten des Spieleravatars an den Server gehen. Wenn das stimmt ist es in der derzeitigen Version technisch unmöglich, wie versprochen mit anderen Spielern zu interagieren.

leider ist das aus technischer sicht sehr fragwürdig. das einzige, was wir also gegen diese aussage haben, ist ein nicht-treffen von zwei streamern mit einer evtl. pre-release version(?), die beide NICHT im zentrum (wo die interaktionen ja laut entwickler meist stattfinden sollten) und ein dubioses gerücht von mitgesnifftem traffic. das ist auch der kernpunkt meiner kritik an der kritik :fox: : das ist alles so lari-fari... und überall gehyped. und sowas ist immer kritisch... wobei der link von hall0 das eh recht emotionslos beschreibt.

 

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Ich hab mir jetzt auch mal ein paar Streams aufm PC angeguckt und finde es echt schade, dass nicht von vornherein eine Art Coop eingebaut wurde. Muss ja nicht MMO sein...

Würde schon gerne mit nem Buddy so n System erkunden statt alleine.

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Ist ja das reinste Popcorn-Kino hier :D

Das letzte mal als es im OT so hoch her ging, gab es eine Nine-Aleven! *lol* 

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Necrofridge, vor 2 Stunden:

Wie bereits geschrieben hat der neue Grafiktreiber in meinem Fall alle Probleme behoben ...

Raffi_M, vor 14 Stunden:

Ok, es gibt zumindest ein wenig Entwarnung. Nach langer Suche habe ich einen OpenGL-Treiber gefunden, welcher nur über die Developer-Seite von Nvidia aufspürbar ist. Entweder fehlt grundlegend die Information der Developer, oder Nvidia hat einfach den Release des Treibers verschlafen ...

https://developer.nvidia.com/opengl-driver

Jetzt habe ich auf jeden Fall stabile 80 FPS auf höchsten Einstellungen ...

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maettle, vor 4 Stunden:

dafür setzt du gleiche eine nach? :)  sollte allerdings keine gewesen sein, aber du beantwortest die frage ja eh weiter unten.

 

Ist es die Goldmitglieschaft in der No man's Sky Fanboys Defence Force (NMSFDF) oder willst Du mich einfach nur trollen!?

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Keldysh, vor 3 Minuten:

 

Ist es die Goldmitglieschaft in der No man's Sky Fanboys Defence Force (NMSFDF) oder willst Du mich einfach nur trollen!?

Entweder ist man hier für oder gegen das Game? Bissl viel Schwarz Weiss´eventuell? Wählst du auch Trump?

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Wenn Du gelesen hättest was ich geschrieben habe, wäre Dir aufgefallen, dass ich zum Spiel selbst überhaupt keine Meinung geäussert habe.

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Quote

Patch Notes

20 AUGUST - HELLOGAMES

Since No Man’s Sky on PC released last Friday the team has been incredibly busy. We’ve gathered all the support requests to support@hellogames.co.uk, but we’re also tracking posts on Steam, GoG, Reddit and anywhere we can find online. 

Right now the team is fully focused on categorising and fixing support issues in order of priority, based on the number of people they are affecting. The information and crash dumps you’ve posted have been indispensable in helping us track down and fix these issues. 
We’ve now released 3 patches, and hopefully they really improve the experience for everybody. As you can see it’s been a huge amount of work for a small team. We appreciate your patience and understanding. 

Next week expect at least one more major update, which will enter testing on Monday once we finish working on it this weekend. Once all our support requests have been answered then we can begin improving the game with new features :)

See below for notes on all three recent patches! 
 

Patch 1

The focus of patch 1 was to add greater support for more hardware. Either specific hardware configs, or hardware outside our min spec. We want as many people to be able to play as possible, and these were our most reported issues. 

AMD Phenom Support 
Game is now confirmed working on Phenom CPUs. 
Thousands of lines of assembly have been rewritten to support AMD CPUs. The game code no longer relies on anything above SSE 2, 
Havok Physics has also now created new libs for us to add Phenom support. 

Alt-Tab has improved 
Some systems/configs were crashing or not pausing correctly on Alt Tab. This should now be resolved. 

Improved Performance 
On CPUs with 4 threads or fewer, performance has been improved. 
On CPUs with exactly 8 threads, performance has also been significantly improved. 

Framerate Stuttering due to Shader Caching 
Framerate was initially stuttering due to shaders not being correctly cached by the GPU on some systems. We have replaced the GPU caching system. You may notice some stutter during the Galactic Map intro to the game (the very first time you run), but it should be smoother from then on. This is particularly true on ATI cards. 

Max FPS Cap 
On some CPU/GPU configurations, setting Max FPS to 60 or 30 was not giving 60 or 30 FPS (causing stuttering). This has been fixed. 

Radeon 6xxx 
Added support for this GPU, which doesn't support OpenGL 4.5 fully. 

Save Corruption 
Solution to try to prevent saves getting corrupted no matter what’s going on in background processes (see Patch 3 below, where we also are attempting to recover corrupted saves). 

Intel GPU Detection 
We do not currently support Intel GPUS. We are working on this for a future patch, to expand our min spec. 
In the meantime, the game will now let you know if you are trying to run with an unsupported GPU. This will hopefully flag for some users that their high end GPU has not been selected. 

Gsync 
Gsync has been disabled by default, which was causing an issue for some users 

Mouse Smoothing 
Generally this is most helpful for players with sub-30 FPS. 
Smoothing on mouse movement has been improved to prevent hitching or stuttering, and is now adjustable through the Options menu in “Mouse Smoothing”. 
It defaults to off. If you feel micro stutters in framerate affecting controls, feel free to turn this up. If you feel the framerate is "slow" or "lumpy", please make sure that this is turned off 
 

Patch 2

For patch 2 our focus was on the most reported bugs or crashes. Our aim was to improve stability, and make sure player’s saves are safe in future. 

Stuck under the world 
It was possible for players to save their game stuck under the terrain, leaving them stuck. This was caused by getting shot down in atmosphere, and their ship reaching ridiculous speeds as it crashed to the planet. This has been resolved. 
Whilst it won't happen anymore, if you are currently already stuck under the world, we detect this and do our best to rescue you. 

Crash after warping 
Occasionally at random the game would lock up after a warp, or return to desktop. This was due to very specific timing in hardware (a threading specific bug) – meaning that unfortunately for some people it was regular, and for others they would never be able to recreate it. This was our most reported crash during gameplay, and has now been resolved. 

Game failing to save until you died 
If the player died, and then loaded the game ten times without saving, and then died, player progress wouldn’t be saved from then on until you died again. This is fixed now! This was also causing player’s saves to grow in size. 

Crash fixes in scanning 
Quite a rare crash, but in certain scenarios it was possible to scan from space or on planet and crash the game. 

Crash warping inside a freighter 
When warping into a battle sometimes the player warped into the inside of a freighter and everything went crazy :(
This is fixed now. 
 

Patch 3

Patch 3 is targeted at our next most common support requests, fixing the next most common crashes, as well as trying to help players who have become stranded or have corrupted their save files. 

Stranded in Space Station 
If you died in your ship while in atmosphere of a planet with a damaged ship, you could respawn in a space station with your launch thrusters and pulse engine damaged. If you did not have the resources to fix them then you could no longer take off and be stuck there. This will no longer happen. 

Loading Corrupted Save Files 
Some players have corrupted save files, we’ve been working with them to still load saves even if they are corrupted (this can happen for many reasons outside of the games control). This fix has allowed many players to still load their save even if they have become corrupt on PC. 

Crash fixes for next three most commonly reported issues: 
- As the player gathers a huge amount of discoveries, there was a threading issue that becomes more prevalent the more discoveries you have, and could cause the game to crash. 
- If you had collected a large number of blueprints, in a specific order it was possible to crash the game when you received a new blueprint. This has been fixed. 
- Players who set a large number of waypoints could find themselves in a situation where they could crash the game in the Galactic Map, this is remedied now (PS. A better waypoint system is coming). 

Overall these fixes should remedy around 70% of our current support requests. We're working on the next 30% right now. If you are still experiencing issues please do mail support@hellogames.co.uk 

Thank you, 
Hello Games

 

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Krockeschinski, vor 4 Stunden:


Gute zusammstellung vieler versprochener Features die nun alle fehlen.

Hmm, also sowas hasse ich ja wie die Pest (Lügentrailer+ bewusste falsch Aussagen). Im große und ganzen sieht das Spiel ja wirklich interessant aus, aber wenn das was Angry Joe sagt stimmt lässt man wohl lieber die Finger davon(?) :huh: 

 

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Nachdem ich das gesehen habe erscheint The Division irgendwie in einem viel besserem Licht :D 

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